Reklama w bezpłatnych aplikacjach

W 2017 roku aplikacje mobilne pobrane zostały prawie 200 mld razy. Prawie 90% z nich oferowanych było za darmo. Nie powinien dziwić więc nikogo fakt, że aż 9 na 10 aplikacji ściągniętych na smartfony, to właśnie produkty bezpłatne. Nie oznacza to jednak, że właściciele tych aplikacji nie zarobili na nich pieniędzy. Wprost przeciwnie.

Reklamy tekstowe, graficzne, interaktywne, pop-upy, reklamy video – na pewno wiedzieliście je wszystkie, kiedy korzystaliście z darmowych aplikacji. Ten stan rzeczy jest prosty do wytłumaczenia – to właśnie reklamy stanowią główne źródło dochodu w aplikacjach, które użytkownicy mogą pobrać za darmo. Reklamy pozwalają promować najróżniejsze  produkty i otrzymywać wynagrodzenie w przypadku interakcji użytkowników z nimi. Istnieje kilka rodzajów kampanii wykorzystywanych w marketingu afiliacyjnym, więc wymieńmy te najbardziej popularne:

CPC – opłata za kliknięcie
CPA – opłata za określoną akcję
CPM – opłata za wyświetlanie reklamy
CPV – opłata za obejrzenie reklamy

Wszystkie badania pokazują jasno - użytkownicy smartfonów są w stanie zaakceptować wyświetlane reklamy, jeżeli dzięki temu mogą skorzystać z aplikacji bez ponoszenia żadnych kosztów finansowych. To dla nas znakomita informacja. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzać. Kiedy zaatakujemy osoby, które korzystają z naszych aplikacji zbyt agresywnymi i inwazyjnymi reklamami możemy ich skutecznie do siebie zniechęcić. Wtedy otrzymamy skutek odwrotny do zamierzonego. Nawet kiedy pojawia się na ekranie smartfona lub tabletu reklama podczas korzystania z aplikacji, powinno odbywać się to w sposób niejako naturalny nie przeszkadzający w odbiorze, nie męczący i przede wszystkim nie wpływający na działanie samej aplikacji. Subtelne, odpowiednio spinające się z całościowym wyglądem aplikacji i jej funkcjonowaniem reklamy wykorzystujące Big Data, mogą odnotowywać wysokie wskaźniki lokalności. I to wskaźniki zdecydowanie wyższe od np., masowych banerów. Badania pokazują, że sami użytkownicy także zdecydowanie częściej (53%) oglądają właśnie tego typu reklamy.

Jeśli jesteście już zdecydowani zarabiać na swojej aplikacji poprzez komercyjne reklamy, istnieje wiele sieci współpracy, z którymi możecie się skontaktować. Jest to np. googlowski AdMob albo Flurry. Większość sieci reklamowych obsługuje aplikacje na iOS i Android, a także na innych platformach mobilnych. Nie zapomnijmy jednak sprawdzić jakie dokładnie typy kampanii są nam oferowane, ponieważ musimy dokładnie wiedzieć, za co otrzymamy zapłatę. Warto zaznaczyć też, że prowizja może wynosić około 30% z zysków. Należy sprawdzić więc dokładnie wszystkie informacje nt. wybranej przez nas sieci reklamowej, zanim zdecydujemy się ostatecznie na współpracę z nią. 
 

Nasi dotychczasowi klienci
wrzosowa kraina Wieliczka Węgrów Wadowice Urszulin UJ Sławatycze Sianów Radziemice Qwsi Powiat Wołomiński Poleski Park Narodowy Partnerstwo izerskie Pałecznica Opole Olszanica Nowy Targ Nowy Sącz nowe technologie nowa deba Minsk koleje mila mazowsze Mapa Pasji chochołowski Limanowa Małopolski Szlak winny Arteria Biebrza Bieszczady Jasło Koniusza Korona Krosno
Referencje
Anna Jarzębska Prezes Fundacji Mapa Pasji

"(...) Ogromną zaletą współpracy z firmą 3Step Sp. z o.o. jest kreatywność jej zespołu, bardzo dobra komunikacja, otwartość na potrzeby klienta, elastyczność i profesjonalizm. Firma 3Step włożyła wiele wysiłku, by zrealizowane aplikacje mobilne i strony internetowe w pełni nas satysfakcjonowały - przygotowała doskonałe, cieszące oczy projekty graficzne, wdrożyła zaawansowane rozwiązania techniczne oraz wykazała się wielką elastycznością przy wprowadzaniu na nasze życzenie kolejnych ulepszeń w oferowanych produktach. Biorąc pod uwagę powyższe, z całego serca polecam firmę 3Step So. z o.o jako najlepszego znanego mi wykonawcę stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Bohdan Lisowski Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich

"(...)Zastosowanie aplikacji MBA 2017 udostępniło uczestnikom bezzwłoczny dostęp do bieżących informacji, zapewniając płynność komunikacji pomiędzy Organizatorem a gośćmi Biennale. Wysoka liczba pobrań oraz pozytywne opinie na temat aplikacji MBA 2017 umacniają nas w przekonaniu, że była ona niezwykle istotnym narzędziem organizacyjnym. Powyższe to efekt dobrej współpracy z firmą 3Step Sp. z o.o. Wszystkie prace zostały wykonane z należytą starannością. Firma 3Step Sp. z o.o. aktywnie uczestniczyła w poszczególnych etapach realizacji projektu służąc pomocą i cennymi wskazówkami. Projekt został wykonany terminowo i rzetelnie. Polecamy firmę 3Step Sp. z o. o. jako twórcę aplikacji mobilnych (...)"

Marta Tymińska Stowarzyszenie Arteria

"(...) Prace przebiegały w bardzo przyjaznej i profesjonalnej atmosferze. Zespół 3Step pracuje bardzo dobrze pod presją czasu i można go obdarzyć zaufaniem w kwestiach tworzenia aplikacji mobilnych i decyzji dotyczących technologii. Zespół wykazał się także elastycznością przy testowaniu kolejnych rozwiązań, a także dużym zaangażowaniem w realizowane przedsięwzięcie. Z perspektywy organizacji pozarządowej współpraca ta stanowiła idealną synergię pomiędzy rynkiem IT, a animacją społeczno - kulturalną (...)"


mgr Barbara Pachniowska Miejski Ośrodek Kultury w Nowym Targu

"(...) Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu, pomysłowości i umiejętności zespołu pracowników 3Step Sp. z o.o.. Aplikacja jest doskonałym otwarciem na świat nowych technologii i jednocześnie dotarciem do nowych odbiorców. Dla mieszkańców i przybyłych turystów jest niezastąpioną pomocą: począwszy od wcześniejszego zapoznania się z programem, poprzez wyznaczenie najdogodniejszego dojazdu ze swojego miejsca zamieszkania na sam teren imprezy, aż do szczegółowego kontaktu z poszczególnymi wystawcami, występującymi gwiazdami. Aplikacja niewątpliwie jest doskonałym narzędziem do promocji miast, imprez i ważnych wydarzeń (...)"

mgr inż. Andrzej Demczak Zastępca Dyrektora Słowińskiego Parku Narodowego

"(...) Wykonanie zlecenia oceniamy wzorowo. Współpraca z firmą 3Step Sp. z o.o. przebiegała wyjątkowo sprawnie. Wszelkie sugestie pojawiające się w trakcie realizacji były wdrażane bardzo szybko, a kreatywność młodego, dynamicznie rozwijającego się zespołu spełniła nasze oczekiwania. Współpraca przyniosła obopólne korzyści w postaci zdobytej wiedzy i doświadczenia. Aplikacja naszym zdaniem wyróżnia się na tle innych funkcjonalnością i szatą graficzną. Firma 3Step Sp. z o.o. w bardzo krótkim czasie stworzyła produkt o bardzo wysokiej jakości (...)"


Zofia Pająk Urząd Gminy Wadowice

"(...) Firma 3Step realizowała zamówienie Gminy Wadowice na wykonanie audoprzewodnika wraz z aplikacją mobilną i webową dla Wydziału Obsługi Ruchu Turystycznego. Usługa została wykonana zgodnie z naszymi oczekiwaniami, rzetelnie i terminowo. Pracownicy wykazali się kompetencją oraz pełnym zaangażowaniem. Dotychczasowy przebieg naszej współpracy pozwala sądzić, iż Firma 3Step Sp. zo.o. w sposób właściwy traktuje swoje zobowiązania i jest godna polecenia (...)"



Tomasz Antoniuk Wójt Gminy Urszulin

„(...)Proces tworzenia aplikacji przebiegał bardzo sprawnie z zachowaniem terminów realizacji poszczególnych etapów. Pracownicy firmy 3Step Sp. z o.o. na bieżąco reagowali na sugestie oraz wykazali się kreatywnym i elastycznym podejściem do realizacji całego projektu. Dostarczony produkt spełnia nasze wszystkie oczekiwania zarówno pod względem funkcjonalnym jak i estetycznym. Z pełnym przekonaniem rekomendujemy firmę 3Step Sp. z o.o. jako profesjonalnego i rzetelnego i terminowego wykonawcę aplikacji mobilnych (…)”



Kontakt
Stephan Stepien

Head of Sales

Email

stephan@3step.pl

Telefon

662-509-189

Firma

oferta

  • Aplikacje mobilne
  • Portale internetowe
  • CMS
  • UX & Design
  • Testy
  • Tworzenie treści
  • Pozyskiwanie środków UE

Technologia

  • Mapy i nawigacja GPS
  • Kody QR
  • Wirtualna Rzeczywistość (VR)
  • Rozszerzona rzeczywistość (AR)
  • Beacony
  • blog.name
Wszelkie prawa zastrzeżone 3Step Sp. z o.o. Polityka prywatności Ciasteczka
Znajdź nas na Facebook